Δ/νση Ιατρείου: Ι. Τσιμισκή 38, (3ος ορ.), Τ.Κ. 54 623, Θεσσαλονίκη
Αιμορροΐδες και γυμναστική: Τι να επιλέξετε

Αιμορροΐδες και γυμναστική: Τι να επιλέξετε

Αιμορροΐδες και Γυμναστική: Τι να επιλέξετε

Οι αιμορροΐδες είναι μία πάθηση που ταλαιπωρεί μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Ο πόνος είναι έντονος, ενώ χαρακτηριστικό της πάθησης είναι ότι οι ασθενείς δεν μπορούν να μείνουν καθιστοί για πολλή ώρα.

Αυτό επηρεάζει και τον τρόπο εκγύμνασης που θα επιλέξετε. Έχει αποδειχθεί ότι τα αιμοφόρα αγγεία στην περιοχή του πρωκτού θα πρέπει να λαμβάνουν τη μικρότερη δυνατή πίεση, ώστε το αίμα να κυκλοφορεί άνετα μειώνοντας τον πόνο. Η γυμναστική είναι ο σύμμαχός σας!

Η ακατάλληλη γυμναστική για αιμορροΐδες

  1. Γυμναστική με βάρη: Τα βάρη αποτελούν ίσως τη χειρότερη επιλογή, αφού απαιτούν τεράστια προσπάθεια. Η πίεση που ασκείται στην περιοχή είναι μεγάλη, με αποτέλεσμα το οίδημα και ο πόνος να επιδεινώνονται.
  2. Έντονο τρέξιμο: Οι έντονοι κραδασμοί θα πρέπει να αποφεύγονται για τους ασθενείς με αιμορροϊδοπάθεια. Για το λόγο αυτό, το τρέξιμο δε θα πρέπει να αποτελεί επιλογή εκγύμνασης.
  3. Ποδηλασία: Το ποδήλατο είναι μία αμιγώς καθιστική γυμναστική. Ακόμα και αν πρόκειται για στατικό ποδήλατο, η τριβή που ασκείται θα ερεθίσει ακόμα περισσότερο την πάσχουσα περιοχή και θα χειροτερέψει τον πόνο.
  4. Κωπηλασία: Και η κωπηλασία είναι τρόπος άθλησης όπου απαιτείται ο αθλητής να κάθεται για αρκετή ώρα, ενώ παράλληλα θα ασκεί έντονη δύναμη με τον κορμό του σώματος. Έτσι οι αιμορροΐδες επιδεινώνονται και ο πόνος χειροτερεύει.

Η κατάλληλη γυμναστική για αιμορροΐδες

  1. Κολύμβηση: Αποτελεί την ιδανικότερη επιλογή, αφού η περιοχή του πρωκτού δεν επηρεάζεται καθόλου, ενώ παράλληλα επιτρέπει την άνετη κυκλοφορία του αίματος σε όλο το σώμα, αλλά και στην επίμαχη περιοχή.
  2. Χορός: Όταν χορεύουμε, τονώνονται οι μύες, ενώ παράλληλα τονώνεται η κυκλοφορία του αίματος, ανακουφίζοντας την ενόχληση από τις αιμορροΐδες.
  3. Jogging/Ελαφρύ περπάτημα: Με λίγη προσοχή, ένα ελαφρύ περπάτημα χωρίς έντονους κραδασμούς και αυξομειώσεις ταχύτητας μπορεί να σας γυμνάσει και ταυτόχρονα να χαλαρώσει το αίσθημα πόνου στην περιοχή των αιμορροΐδων.

 

Να συμβουλεύεστε πάντα τον ιατρό σας πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε μορφή εκγύμνασης, αλλά και εάν παρατηρήσετε περαιτέρω ενόχληση. Η εξειδικευμένη ομάδα του Proctology Center και ο Χειρουργός Αναστάσιος Παπαδόπουλος μπορούν να σας κατευθύνουν στην αντιμετώπιση των αιμορροΐδων με τον καταλληλότερο τρόπο.

 

Close Menu